2011. április 28., csütörtök

Hogyan vásároljunk minőségi csokoládét?


Az előző bejegyzésekben már olvashattátok, hogy minél magasabb a kakaótartalma a csokoládénak, annál jobb a minősége, illetve annál magasabb az ára. Ez viszont nem az egyetlen tényező, amit figyelembe kell vegyünk, ha jó minőségű csokoládét akarunk vásárolni.
    Mind az öt érzékszervünket használjuk, amikor a csokoládé minőségét vizsgáljuk. Van néhány tényező, amit figyelembe kell venni:
  1. Külső megjelenés: a csokoládé legyen puha, csillogó illetve mahagóni-barna színű.
  2. Illat: a csokoládé illata ne legyen túlzottan édes.
  3. Hang: a csokoládé kettétörésnél adjon roppanó hangot, és ne morzsolódjon. Ha morzsolódik, akkor túlzottan száraz, viszont ha nem törhető, akkor túlzottan mállékony.   
  4. Tapintás: a magas kakaóvaj tartalmú csokoládé a kézben illetve a szájban is hamar kezd olvadni, ami jó.
  5. Íz: a csokoládéban széles íz világ fellelhető: keserű pici keserűséggel vegyülve, édes enyhén savanykás ízzel keveredve, valamint egy kicsit sós íze is van, ami segít előhozni a csokoládé kakaó,  ananász, banán, vanília és fahéj zamatát.
 A minőségi csokoládé összetétele:
56-70 % kakaótartalom, amiből 31 % kakaóvaj, 29-43 % őrölt cukor, 1 % lecitin és tiszta vanília kivonat.

A tömegfogyasztásra szánt csokoládé összetétele:
11 % kakaótartalom, 3 % növényi zsiradék, 20 % tejtartalom, 65 % cukor, 1 % lecitin és szintetikus vanilin.

Nos, melyik csokoládé összetétele csábító? A minőségi csokoládéé ugye? S mi vásároljuk a mindenhájjal megkent csokoládékat.

7 megjegyzés:

  1. Királyság. Legközelebb a boltban az itt leírt lépések szerint választok csokit...
    Majd beszámolok az eredményről!

    VálaszTörlés
  2. ...soha nem neztem meg meg a Milka kakaotartalmat sem, pedig volt, amikor megfordult a fejemben...de sejtettem, hogy nagyon keves...egyik nap kakaot vasaroltam es annak is a kakaotartalma 11% korul volt... jo mi??? kivancsisagbol neztem meg azt is :)... de ettol meg imadom a csokit :)

    VálaszTörlés
  3. Nem tudom, hogy vagytok vele, de én nem az összetétele alapján vásároltam a csokit... de látom ti is igazán kéjencek vagytok...éppen ezért ajánlom figyelmetekbe, a Bocinak most nemrég megjelent újdonságait, már a Boci bársony is nagyon finom volt, de most még ezt is sikerült felülmúlni (rég kóstoltam ilyen különlegességeket - de komolyan)a fekete ribizli és körte darabok finom étcsokoládéba zárva teljesen elvarázsoltak...

    VálaszTörlés
  4. Nyaam, ha sokat olvasom meg fuggo leszek. Pedig most probalom visszafogni az End-Ibo adagomat:)

    VálaszTörlés
  5. Én ritkán eszek csokoládét és vásárlásnál már nem tanulmányozom a címkét, mivel a keserű csokit szeretem és van egy pár csoki, ami már bevált. A Lindt 85%, a Heidi 85% és van a kávés változat, na meg az egyik nagy kedvencem az After Eight:))

    VálaszTörlés
  6. Én nem szoktam a csoki összetételét nézni, viszont amikor kipróbálok egy új ízt és nem szeretem többet nem veszem. Vannak kedvenc csokijaim, többek közt a nálunk megvásárolható Milka.

    VálaszTörlés
  7. Próbálom megérteni: Minél nagyobb kakaó tartalom, annál minőségibb. A neten rákeresve a kakaó koffein tartalma miatt ezt fordítva olvassuk. Mi vaan?
    Naa, haggyatok má engem a Milkámat nyugodtan majszolgatni!

    VálaszTörlés